Tuesday, February 14, 2012

Sarapan Roti Canai di Limbongan

Roti Canai Limbongan
Memang tak susah nak cari sarapan roti canai di Melaka ni. Hampir setiap gerai sarapan ada menyediakan nya. Tapi nak cari yang sesuai dengan selira kita kadang2 payah jugak kan. Ada orang suka yang bulat, ada  suka yang empat segi. Ada suka yang tebal, ada suka yang nipis... macam2 lah selira kita ni kan..
Belum lagi kari nya. Ada yang suka kuah dal, ada suka kari kambing, ada suka sambal.
Kari ikan Merah
Kegemaran kami sekeluarga adalah gerai Roti Canai di Pantai Limbongan. Apa istimewa nya? Nak makan roti yang penting roti nya mesti lah enak. Di sini roti nya ada yang bulat dan empat segi. Yang penting isi nya lembut, tebal tapi berlapis2 nipis. Di goreng garing tapi tidak hangus. Boleh pesan roti kosong, roti telor bawang atau roti tampal pun ada.
Roti kosong, roti tampal dan kari 
ikan serkot
Milo dan Neslo Panas...









Tapi yang paling istimewa nya di sini ialah berbagai jenis kari yang di tawarkan. Selalu nya kari ikan merah, ikan jenahak, ikan serkot, ikan pari dan ikan kembong. Kari kambing dan sambal sotong pun ada.
Pelanggan di sini terdiri dari berbagai bangsa, Cina, India dan Melayu semua nya suka makan di sini. Pasti nya makanan di sini memenuhi selira berbagai kaum di Malaysia.
Pada hujung minggu memang sesak. Nak dapat duduk pun kadang2 kena tunggu sampai ada meja kosong. Percaya ke tidak, ujung minggu mereka terpaksa meguli tepong gandum sampai 35kg sehari. Yang klasik nya mereka menguli dengan tangan jer, tak pakai mesin penguli. Ish ish iiiishh....
Ada yang datang berbasikal (agak nya rumah dekat la tu..), motosikal, kereta Malaysia dan kereta BMW pun ada... 

Cuba tengok nii..
Ayuh apa tunggu lagi.!! Kalau berkunjung ke Melaka dan nak cari roti canai istimewa, jom kita ke Pantai Limbongan. Lokasi nya tak jauh dari Hotel Grand A'Famosa, kira-kira 100m. Cuba sekali tentu nak lagi heheheee...


No comments:

Post a Comment